Saturday, January 26, 2013

Segmen : Saya Blogger Negeri .......

Jom ramai-ramai kita join segmen Up Follower nie.

Bila baca, bukan susah pon kita nak ikut syarat-syarat dia. Jom kita meramaikan follower sambil berkenalan sesama blogger.



Assalamualaikum Pembuka Kata..

Saya, Cik Ina..Saya ni blogger dari Kedah Negeri Jelapang Padi.. tapi spsbila dilihat secara keseluruhannya, sekarang sawah padi pun dah banyak kurang sebab apa yang terlihat sekarang dah byk buat rumah teres. Tapi tak pe, untuk keperluan penduduk setempat..

Kita lupakan pasai tu dan sekarang saya nak citer pasai negeri kelahiranku ni.. iaitu NEGERI KEDAH. Kalau citer tempat menarik maybe semua dah tau kot.. Ada macam-macam tempat menarik macam muzium padi, muzium negeri kedah dan pelbagai lagi. Anda boleh google. Seperti semua blogger lain, Cik Ina nak bgtau jgk yang menarik kat tempat tinggal saya adalah Gunung Jerai yang berwajah baru. Ha,, kalau nak tau kenapa berwajah baru, jemput la ke sini. Gunung jerai terletak dalam daerah YAN. Byk juga tempat menarik di daerah ni..

Kita pergi kepada tajuk utama Cik ina iaitu makanan yang selalu dicari oleh cik ina kalau ke Sungai Petani Selatan.. iaitu D'king Mee Banjir . Memang menjadi fav Cik Ina dan rakan2. Kalau ada kengkawan yang datang melawat pun Cik ina akan bawa ke sini. Cik ina ada buat entry tentang mee banjir ni. So, u olls blh ke entry ni --->> D'king Mee Banjir untuk melihat wajah-wajah dan keadaan kedainya yang menarik. Yang bestnya servis dia pun cepat.

Tempat duduk dia pun banyak. Jadi, jgn risau kalau nak datang ramai. Rasanya dua bas pun blh muat la. Seat dia ada macam macam style. Nak duduk bersila, bawah pangkin buluh atau tpt makan biasa, kerusi batu kayu pun ada. So,, ikut anda, kat mana yang berkenan nak duduk...

Menu dia plak selain mee udang, kuey teow udang ada ikan bakar jugak tapi dia ikut set. Ikan kita boleh pilih sendiri. Ikan tu yang kat depan kaunter bayaran tu. Dia ada set untuk 2, 4 dan 6 orang. Buat masak tiga rasa konfirm mesti sedap la. Kerang bakar pun ada tau.

Kat sini kita blh order semangkuk besar mee udang or sepinggan. Tapi kalau ramai ahli makan, dicadangkan semangkuk besar tu, order untuk 2 orang makan, sbb setakat perut kecik macam i ni blh 3-4 orang makan. Kira jimat la ckit kan.
Ada lagi makanan best kalau anda nak ke KUALA KEDAH  iaitu Gulai Ikan Termenung. Memang menarik selera anda semua la.. 




Apa pun memang sedap bg pihak Cik ina.. Kalau tak percaya, mai la try sendiri...

Cik Ina memilih rakan blogger ni ------> Cik Putih dan Raudzah
 


12 comments:

  1. Balas kunjungan dari segmen sama..

    ReplyDelete
  2. datang dari segmen yang sama . dah follow awak . harap awak follow blog saya ye :)

    http://www.cikfie.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  3. Follower awak ke 76 :)

    Salam tuan blog :) Blogger Kelantan dtg singgah sini. Saya dari segmen yang sama. Jika ada masa, meh singgah blog saya hihi. Happy blogging! ^^


    http://www.amalinalee.my/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  4. hye..dari segmen yg sama..done follow dr org phang :)
    http://popyoyo.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html.

    ReplyDelete
  5. @Shaz miraie

    thanks sbb jenguk saya.. dah jenguk awk semula

    ReplyDelete

Sudi-sudikan la komen.. Terima kasih nooo sbb komen