Wednesday, March 19, 2014

Bali la la la - Lawatan Ke Bali

Assalamualaikum kengkawan blgger ku..

Agak lama cik ina tak update story kan.. Kali ni cik ina
 teruja nak citer pasai lawatan penanda aras kumpulan sokongan JPN Kedah yang dianjurkan oleh KPT  ke BALI, INDONESIA. Sebenarnya lawatan ni tak dirancang sbb cik ina dan member cik ina menggantikan tempat orang yang menarik diri last min. So, last min juga la cik ina nak cekau duit. Apapun janji blh jejalan dan happy.

Entry ni Cik Ina citer Day 1 dulu ye... Apa pun kita tengok map Bali dulu...
Mukaddimah ckit...

BALI- Adalah merupakan sebuah Pulau yang sangat cantik pemandangannya. Ia juga terkenal dengan nama Pulau Dewata kerana di setiap rumah terdapat patung dewa-dewa dan juga kesan bukti-bukti sejarah yang berupa temple yang ditemukan di  sini. Maka, tidak hairanlah jika si sini juga terdapat banyak banyak temple kerana dalam 80% rakyatnya beragama hindu.

Berbalik kpd ceritera cik ina yg teruja nak ke bali. Ni merupakan kunjungan yang ke2 cik ina ke indonesia dan kali kedua naik flight sbb tu teruja lebih dari biasa. Kami berkumpul di PPDKMY pada pukul 8.30 pagi kerana menunggu bas Jabatan yang bergerak dari Alor Setar jam 8.00 pagi..
Setelah tiba rombongan kami bergerak ke LCCT dan tiba di sana jam 5.00 petang.

Flight kami pukul 8.45 mlm dan perjalanan ke Bali ini mengambil masa selama 2 jam 50 minit dan kami sampai di Ngurah Rai International Airport (DPS) pada jam 11.30 malam. Buat pengetahuan semua, waktu kat Bali adalah sama dengan Malaysia tanah tumpah darahku.. Jadi tak de kecelaruan jam kat sini.

Syukur alhamdulillah... Akhirnya selamat jua cik ina mendarat di Bali, Indonesia setelah nak dekat seharian merantau ni... Setelah melepasi semua urusan Imigresen, kami disambut dengan meriah oleh wakil Agensi Perlancongan kami. Siap ada bunga lagi you olls..

bas yg disediakan
Baru tersedar jam sudah menunjukkan 12.15 pagi, Kami menaiki bas yang disediakan untuk ke HOtel. Dalam perjalanan dari Denpasar International Airport, Bali kami disajikan dengan pemandangan cantik --> Patung Satria Gatotkaca. Menurut SUMBER,

Patung ini  hasil karya I Wayan Winten, seorang seniman dari Ubud mengisahkan cerita Mahabrata saat Gatotkaca Putra dari Bima sedang bertarung melawan Adipati Karna paman Gatotkaca sendiri, diresmikan oleh Gubernur Bali pada zaman itu yaitu Prof Ida Bagus Oka pada Oktober 1993, dipadu dengan taman bunga yang ditata dengan rapi dan asri, jika anda lewat sore hari tampak dipakai tempat "nyantai" duduk warga yang tinggal disekitar Patung Gatot Kaca ini. Ianya nampak sungguh dramatik dan real apabila malam hari.

Sedang asyik menikmati pemandangan malam hari, baru tersedar perut berbunyi bunyi, nasib baik pemandu pelancong kami, BAPAK SUTRA memahami. Kami dibawa ke RUMAH MAKAN MINANG SAIYO iaitu Restoran yang menyajikan masakan padang.

Apa tunggu lagi, setelah makanan dihidangkan di atas meje, kita makan dulu ye ibu-ibu ,,, bapak...

Setelah makan, baru terasa keletihan. Kami dibawa ke hotel iaitu J Boutique Hotel. Masa tu dah pukul 1.30 pagi. Dalam 5 min dah sampai hotel. Yeye dah sampai hotel.  Tak sabar rasa nak mandi dan berehat. Walau pun jap je masa, tetapi dah letih rasa lama plak nk tggu kunci bilik diagihkan. Sempat juga merakamkan kenangan kat LOBI.

Akhirnya kami dapat kunci bilik kami. Kunci tu lewat sbb nama kami tak de kerana kami calon gantian. Tapi biliknya tetap ada.. Tingkat 3 u olls.
Dont worry sbb ada lift.  Bila melangkah masuk, tgk bilik yangcantik dan menarik ni, terasa nak tido terus..  B4 beradu dan bersiram (walaupun dah pagi kan..),, kita posing dulu...

Yessss akhirnya dapat juga kami 2 beradu..
SELAMAT MALAM YOU OLSS.. Tamat kisah Day 1 at Bali. Esok banyak lagi tempat menarik yang nak dilawati.

Nak tau sambungan ceritera cik ina..
 klik -------->>

****************************************************************
Nak tau ceritera Cik Ina kat Bali lagi,, blh klik kat bawah
--------------
Menarik About BALI

*********************************************************************************

1. kelihatan menarik, one of these fine days, I will try to be there... He he he, Bali here I come...

2. @Farah Waheda Wahid
    erm best.. mcm nk p lagi jer..
    Bila Farah nk ke sana tu??

Sudi-sudikan la komen.. Terima kasih nooo sbb komen